وکیل مطالبه نفقه - موسسه حقوقی وکیل خانواده

وکیل مطالبه نفقه

توضیحاتی درباره نفقه

در اصل نفقه به تمام نیاز های زن زوجه از جمله البسه، مواد غذایی، لوازم خانگی و غیره اطلاق‌ می‌شود و که مرد “زوج” موظف است آنها را برای زن تامین کند. چنانچه زن وظایف خود را نسبت به مرد ادا نکند و یا به دیگر کلام، چنانچه زن نسبت به مرد خود تمکین نکند، نفقه به او تعلق نمی‌گیرد. همچنین، اگر مرد نفقه را به همسر خود پرداخت نکند، زن می‌تواند با کمک وکیل مطالبه نفقه(به انگلیسی: alimony lawyer) و با مراجعه به دادگاه، حق خود را بگیرد. در ادامه درباره‌ی وکیل مطالبه نفقه و نفقه در شرایط و موقعیت های مختلف صحبت خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

پرداخت نفقه

زوج باید به زوجه نفقه پرداخت نماید ولی اگر زوجه از انجام وظایف خود من جمله تمکین خودداری نماید، مرد می‌تواند نفقه را پرداخت نکند و در این صورت، رای دادگاه به نفع زوج خواهد بود.

اما اگر زوجه به دلایل مختلفی ازجمله ترس شدید و.. نتواند وظایف زناشویی خود ازجمله تمکین را ادا کند، باید مشکل خود را با مدارک محکم و درست به دادگاه ارائه دهد و دادگاه با بررسی آنها و در صورت درست بودن ادعای زوجه، رای نهایی را صادر می‌کند و زوج موظف است که نفقه را به همسر خود پرداخت نماید. برای ارائه تمامی این مدارک می‌توانید از وکیل مطالبه نفقه مشورت بخواهید و کارها را به درستی پیش ببرید تا بتوانید اسناد خود را اثبات نمایید.

وکیل مطالبه نفقه
وکیل مطالبه نفقه

نفقه در دوران نامزدی چگونه است؟

در ابتدا باید اشاره کرد که اگر مرد از پرداخت مهریه خودداری کرد و آنرا به همسر خود پرداخت نکرد، زن می‌تواند از تمامی وظایف زناشویی خود دوری کند و آنها را انجام ندهد تا مرد مهریه را به او پرداخت نماید در این صورت مرد باید مهریه را به همسر خود بپردازد. اما اگر زن مهریه نداشته باشد و بدون دلیل از انجام وظایف خود خودداری کند، نفقه به او تعلق نمی‌گیرد و مرد می‌تواند آنرا پرداخت نکند و حتی اگر زن از زوج شکایت کند و مدارک محکمی را برای پرداخت نکردن نفقه به دادگاه تحویل دهد، باز هم حق با مرد است چراکه زن به وظایف خود عمل نکرده است و نمیتواند نفقه را دریافت نماید. درنتیجه اگر زن به وظایف خود عمل کند مرد موظف است که حق و حقوق زن ازجمله نفقه را به او پرداخت نماید. اما در نهایت اگر بخواهیم از نفقه در دوران نامزدی سخن بگوییم، می توانیم به این موضوع اشاره کنیم که نفقه در دوران نامزدی بر عهده پدر است.

“برای پرداخت نفقه زوج و زوجه باید عقد دائم داشته باشند”

در صورتیکه مرد از پرداخت نفقه اجتناب کرد زن می‌تواند با کمک وکیل مطالبه نفقه حق خود را دریافت کند. وکیل مطالبه نفقه به شما کمک میکند که دلایل و مدارک درست و معتبری را به دادگاه تحویل دهید و در سریعترین زمان ممکن به نتیجه میرسید.

نفقه در دوران طلاق چگونه است؟

اگر زوجین باهم سازش نداشته باشند و نوع طلاق آنها رجعی باشد، در مدت زمان عده که چهار ماه و ده روز میباشد، مرد وظیفه دارد که نفقه زن را پرداخت نماید. چراکه نوع طلاق رجعی بوده و مانند این است که زن هنوز هم زوجه می‌باشد. البته در صورت قرار گرفتن در شرایط مختلف می‌توانید با یک وکیل مطالبه نفقه در این مورد مشورت کنید تا شرایط و ضوابط را برای شما توضیح دهد.

وکیل مطالبه نفقه
وکیل مطالبه نفقه

نفقه در عقد موقت چگونه است؟

در عقد موقت اگر زوجه شرط گذاشته باشد که مرد باید نفقه به او پرداخت کند، مرد موظف است که به همسر خود نفقه را پرداخت نماید در غیر این صورت و در عقد موقت، مرد وظیفه ندارد که به همسرش نفقه بپردازد. در این صورت زن نمی‌تواند از مرد طلب نفقه کند. پس میتوان نتیجه گرفت که درکل در عقد موقت مرد موظف نیست که نفقه بپردازد مگر اینکه قبل از عقد این شرط را قبول کرده باشد.

نفقه در زمان فوت مرد چگونه است؟

برخی از افراد فکر میکنند که اگر مرد فوت کرده باشید دیگر لازم نیست به زن نفقه پرداخت شود اما اینگونه نیست. اگر مرد فوت کند، در زمان عده زن که این زمان چهار ماه و ده روز است باید به او نفقه پرداخت شود. زن می‌تواند با کمک گرفتن از وکیل مطالبه نفقه حق خود را در مدت زمان عده دریافت نماید.

مزایای کمک گرفتن از وکیل مطالبه نفقه

اگر زوجه برای پیش بردن کارهای خود از وکیل مطالبه نفقه کمک بگیرد کارها سریعتر و راحت‌تر به پایان می‌رسند، برخی از مزایای کمک گرفتن از وکیل مطالبه نفقه عبارتند از:

_با دادن وکالت به وکیل مطالبه نفقه دیگر نیازی نیست که در مراحل شکایت‌ها و کارهای مربوط به نفقه حضور داشته باشید و وکیل شما تمامی این کارها را برای شما انجام می‌دهد.

_اگر از وکیل مطالبه نفقه برای پیش بردن کارهای خود کمک بگیرید، کارها سریعتر انجام می‌شوند.

_اگر حکم و رای دادگاه به نفع زوجه باشد و باز هم زوج از پرداخت نفقه خودداری نماید، وکیل شما می‌تواند حکم جلب او را دریافت کند.

_جالب است بدانید که اگر حق با شما باشد ولی مرد دوباره از پرداخت نفقه خودداری کند، وکیل مطالبه نفقه می‌تواند اموال و دارایی‌های زوج را توقیف نماید تا زمانی که مرد نسبت به پرداخت نفقه اقدام نماید.

_اگر زوج بخواهد از همسر خود جدا شود، وکیل مطالبه نفقه می‌تواند طلاق زوج را به علت عدم پرداخت نفقه بگیرد.

ترک انفاق به چه معناست؟

در صورتیکه مرد به مدت شش ماه خانه را ترک نماید و همچنین حق و حقوق و مخارج مربوط به زن را پرداخت نکند و زوجه نتواند مخارج زندگی را پرداخت نماید، زن می‌تواند از همسر خود شکایت کند و اگر ادعای زن درست باشد، زوج به حبس و یا پرداخت جزای نقدی محکوم خواهد شد. زوجه می‌تواند تمامی کارهای شکایت از زوج را با وکیل مطالبه نفقه در میان بگذارد تا سریعتر به نتیجه برسد.

وکیل مطالبه نفقه

درباره‌ی وکیل مطالبه نفقه باید گفت که اگر بین زوجین درباره‌ی پرداخت نفقه مشکل و اختلافی وجود داشت، می‌توانند به این وکیل مراجعه کنند و مشکلات خود را بازگو نمایند. همانطور که گفتیم مرد وظیفه دارد که به همسر خود نفقه پرداخت نماید و اگر به هر دلیلی از پرداخت آن اجتناب‌ کرد، زوجه می‌تواند از او شکایت کند و حق خود را دریافت نماید. البته برای اینکه ادعای زوجه ثابت شود باید از یک وکیل مجرب و کارآزموده برای به جریان انداختن کارهای خود کمک بگیرد.

وکیل مطالبه نفقه
وکیل مطالبه نفقه

نرخ و هزینه‌ی وکیل مطالبه نفقه

افراد برای برای پرداخت نفقه و یا گرفتن نفقه از وکیل مطالبه نفقه درخواست کمک و راهنمایی می‌کنند. نرخ و هزینه‌ی وکلا با یکدیگر متفاوت است و نمی‌توان یک قیمت کلی و نهایی برای تمامی آنها اعلام کرد. اگر قصد دارید که از یک وکیل مجرب برای گرفتن حقوق خود کمک بگیرید بهتر است سری به مقاله های سایت ما بزنید. مجموعه ما وکلای مجربی را به شما معرفی می‌کنند. افراد می‌توانند با توجه به بودجه موردنظر، یکی از آنها را انتخاب کنند و از او درخواست کمک کنند. با گفتن شرایط خود می‌توانید کارهای مربوط به گرفتن نفقه را در سریعترین زمان ممکن به اتمام برسانید .

دکمه بازگشت به بالا